Uspješno održana prva LTT aktivnost u okviru projekta DIGI4Teach
Autor: Silvija Glavočić, 15. 11. 2021.
Unatoč svim izazovima uzrokovanima pandemijom Covid-19, uspješno je organizirana prva projektnaaktivnost učenja, poučavanja i osposobljavanja u okviru projekta strateškoga partnerstva sufinanciranoga sredstvima programa Erasmus+ pod nazivom „Challenges and practices of teaching economic disciplines in era of digitalization“ – DIGI4Teach. Aktivnost pod nazivom Short-term joint staff training – Accounting (LTTA C1) održana je na Hochschule Osnabrück, University of Applied Sciences, Campus Lingen, Njemačka u periodu od 26. do 28. listopada 2021. godine. Na aktivnosti su sudjelovala po dva člana svake od sedam organizacija uključenih u projekt što predstavlja ukupno 14 ostvarenih mobilnosti, a također su aktivnostima prisutstvovali i članovi Sveučilišta domaćina.
Prvo predavanje na temu „Impressions from Covid driven digitized semesters“ održao je prodekan za studije s University of Applied Sciences, Prof. Dr. Michael Ryba. Nakon njega, predavanje na temu „Smart success and aspects of digitized self-learning“ održala je znanstvena suradnica iz Odjela za izobrazbu i razvoj s University of Applied Sciences, Kathrin Wanninger. Projektne su aktivnosti potom nastavljene team buildingom čija je svrha bila bolje upoznavanje i zbližavanje sudionika aktivnosti, a koji je održala stručna trenerica Stefanie Drees. U drugome dijelu dana gost predavač bio je Daniel Struckmeyer, savjetnik u poduzeću DATEV eG koji je održao predavanje na temu „Digitized resources in accounting for vocational schools and universities – Status quo and future perspectives“. Poduzeće DATEV eG, između ostaloga, u svojem portfelju ima softver koji je namijenjen poslovima računovodstva, upravljanja ljudskim potencijalima, poslovnom savjetovanju, obračunu poreza te organizaciji ureda i poduzeća. Nakon zanimljivoga predavanja nastavljeno je s temom primjene DATEV softvera budući da ga u svojoj nastavi aktivno koriste i profesori s University of Applied Sciences. Prof. Dr. Gunther Meeh-Bunse, lokalni voditelj projekta od strane University of Applied Sciences, Prof. Dr. Marion Titgemeyer i Katja Luer, LL.M. upoznali su sudionike s vlastitim primjerom praktičnoga poučavanja korištenjem sustava DATEV putem predavanje pod nazivom „Combining accounting and taxation in digitized teaching“. Na samome kraju radnoga dana, predstavnica Sveučilišta u Beogradu, doc. dr. sc. Dragana Draganac prezentirala je digitalne metode i alate poučavanja u računovodstvu koji se primjenjuju na Ekonomskom fakultetu u Beogradu. Prvi projektni dan završio je s večerom dobrodošlice u restoranu Alte Posthalterei i neformalnim druženjem svih sudionika.
Drugi dan aktivnosti započeo je obilaskom srednje strukovne škole BBS Lingen Wirtschaft. Domaćin je bio ravnatelj Heinz Gebbeken koji je prezentirao primjere praktičnih metoda poučavanja kroz digitalni aspekt moderne nastave. Nakon obilaska srednje škole, u prostorijama Kampusa Lingen predavanje o primjeni računovodstvenoga informacijskog sustava SAP održale su Marianne Hennies i Gladies Merheb u ime poduzeća Refratechnik Holding GmbH. Tema održanoga predavanja bila je „Corporate Reporting – Digitized State of the Art and Implications for Young Accounting Professionals“. Nakon pauze za ručak, gost predavač bio je stručnjak poreznoga prava Tim Lühn, LL.M., u ime Volbers Vehmeyer & Partner, poduzeća za porezno savjetovanje i revizorske kuće. Predavanje je bilo na temu „Innovative accounting and tax advisory in Lingen – challenges in cross border (tax) and accounting with special emphasis on IT tools“. U drugome dijelu dana sudionici su posjetili knjižnicu u sklopu Kampusa Lingen gdje je voditeljica knjižnice predstavila digitalni aspekt sustava pretraživanja knjiga i znanstvenih radova te je sudionike provela kroz knjižnicu. Po povratku u zgradu Kampusa u kojoj su održavana predavanja, predstavnice nositelja projekta, Sveučilišta u Zagrebu, Ekonomskog fakulteta doc. dr. sc. Mateja Brozović i dr. sc. Ana Rep te predstavnici Prve ekonomske škole Zagreb, Romana Rusek, MA i Tomislav Polić, MA predstavili su digitalne metode i alate poučavanja u računovodstvu koje se primjenjuju u njihovim organizacijama.
Posljednji dan aktivnosti započeo je predavanjem na temu „Teaching the digitized case study DATEV – accounting for SMEs – Müller & Thurgau“ kojega je održao Prof. Dr. Gunther Meeh-Bunse s University of Applied Sciences. Sudionici su imali prilike prisutstvovati i aktivno sudjelovati u nastavi te se zajedno sa studentima pobliže upoznati s računovodstvenim programom DATEV. U drugome dijelu dana, video pozivom iz Londona su se priključili Aron Rodriguez, account manager i Michelle Karavias, industry research head iz globalno poznate kuće Fitch Ratings i Fitch Solutions s temom „Rating Agencies as Receiver of Accounting Reporting: The Rating Proces and the Digitized Fitch Connect Data Base“. Nakon zanimljivog predavanja sudionici su obišli TPZ kazalište koje je predstavio ravnatelj kazališta Nils Hanraets. Sudionici su također mogli čuti o kazališnoj pedagogiji kroz vrlo korisnu radionicu koja je primjenjiva u svim aspektima team buildinga i rada sa svim dobnim uzrastima. Nakon zanimljive radionice, predstavljanje digitalnih metoda poučavanja i primjenu digitalnih alata na Cracow University of Economics održala je Prof. dr hab. Agnieszka Głodowska. Zadnja projektna aktivnost bila je na temu povijesno-kulturnoga obilaska grada Lingena na kojem su se sudionici upoznali s povijesnom kulturom baštinom grada Lingena. Obilazak je bio u aranžmanu Kivelinge city tour and farewell, čime je i završila prva projektna aktivnost učenja, poučavanja i osposobljavanja u okviru projekta DIGI4Teach. Svi su sudionici sa sobom ponijeli puno novoga znanja, iskustva te poznanstava koji su obogatili njihov profesionalni ali i privatni status. Također, svi sudionici iskreno su zahvalni Prof. Dr. Guntheru Meeh-Bunseu i cijelom njegovom timu na odličnoj organizaciji i mnoštvu aktivnosti.
** The European Commission's support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held
responsible for any use which may be made of the
information contained therein.
Poziv na natječaj za nastavnike
U privitku se nalazi NATJEČAJ ZA NASTAVNIKE ZA SUDJELOVANJE na kratkoročnom zajedničkom usavršavanju nastavnika u području računovodstva u sklopu Erasmus+ projekta DIGI4Teach
(2020-1-HR01-KA202-077771).
Tim za projektne aktivnosti Druge ekonomske škole
Ana Naletilić, ravnateljica
Ekonomski fakultet – Zagreb koordinator projekta „DIGI4Teach“ iz programa Erasmus+ - Strateška partnerstva u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja
Agencija za mobilnost i programe EU je temeljem Odluke o dodjeli financijske potpore za projektne prijedloge u okviru Poziva na dostavu projektnih prijedloga za 2020. g. za program Erasmus+ (Ključna aktivnost 2 za područje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja) prihvatila financiranje projekta strateškog partnerstva razmjene dobre prakse pod nazivom „Challenges and practices of teaching economic disciplines in era of digitalization“ (akronim: DIGI4Teach). Koordinator projekta je Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, a voditelj projekta je doc. dr. sc. Nikolina Dečman. U projektnim aktivnostima sudjelovat će ukupno 8 partnera iz Hrvatske, Poljske, Njemačke i Srbije. Četiri partnera su visokoškolske obrazovne institucije: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (HR), Cracow University of Economics (PL), The Osnabrück University of Applied Sciences - Faculty for Management, Culture and Technology (DE) te Ekonomski fakultet Sveučilišta u Beogradu (RS) dok su preostala četiri partnera srednje strukovne ekonomske škole i to: Prva ekonomska škola, Druga ekonomska škola i Treća ekonomska škola iz Zagreba te Ekonomska, trgovačka i ugostiteljska škola iz Samobora.
Kako bi se moderniziralo obrazovanje i osposobljavanje budućih ekonomista, osobito je važno promicati uporabu digitalne tehnologije za učenje u području strukovnog obrazovanja. Glavne potrebe i ciljevi projekta uključuju unaprjeđenje nastavnih vještina i načina poučavanja u različitim ekonomskim disciplinama s posebnim naglaskom na eru digitalizacije i to dijeljenjem postojećih dobrih praksi i analizom upotrebe novih digitalnih tehnologija poučavanja i učenja u strukovnom obrazovanju ekonomista. Očekuje se da će razmjena dobre prakse između projektnih partnera odgovoriti na izazove u vezi s uporabom digitalne tehnologije u nastavi ekonomskih disciplina i na taj način omogućiti učenicima da budu spremniji za izazove koji ih očekuju na višim razinama obrazovnog sustava kao i na tržištu rada.
Projektna ideja nastala je kao rezultat promišljanja i dosadašnjih aktivnosti Odbora za suradnju sa srednjim školama Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Usvajanje inovativnih praksi u podučavanju ekonomskih disciplina osnažit će i povezati nastavnike u visokom i srednjem obrazovanju, a imat će velik utjecaj u sektoru strukovnog obrazovanja i osposobljavanja budućih ekonomista. S obzirom na postavljene ciljeve, očekuje se da će partnerstva između visokoškolskih i srednjoškolskih ustanova doprinijeti razvoju nastavnih vještina koje će potaknuti kreativno razmišljanje i dodatno podržati poduzetnički duh učenika i studenata strukovnog obrazovanja.
**Potpora Europske komisije proizvodnji ove publikacije ne predstavlja potporu sadržaju
koji odražava samo stavove autora i Komisija ne može biti
odgovorna za uporabu sadržanih informacija.
Uvodni transnacionalni projektni sastanak
(26. i 27. studenoga) - prijava
Na online Nastavničkom vijeću Druge ekonomske škole održana je prezentacija o Erasmus+ KA2 projektu „DIGI4Teach“. Članovi Nastavničkog vijeća upoznati su sa svim aspektima provedbe projekta. Identificirani su kratkoročni i dugoročni ciljevi projekta te su predstavljene sve planirane aktivnosti koje će doprinijeti ostvarivanju istih. Članovi Nastavničkog vijeća prepoznali su važnost sudjelovanja u projektu s ciljem daljnje internacionalizacije i unaprjeđenja rada Škole kroz razmjenu primjera dobre prakse s partnerskim ustanovama. Upravljanje projektom provodi Tim za projektne aktivnosti Druge ekonomske škole.
26. i 27. studenoga održat će se Uvodni transnacionalni projektni sastanak u online okruženju. Prijaviti se mogu svi nastavnici ekonomske skupine predmeta koji zadovoljavaju kriterije definirane projektnom prijavom:
- ključne stručne kompetencije koje su nužne za izvršavanje planiranih zadataka te su vezane uz temu sastanka
- opće kompetencije u području obrazovanja i osposobljavanja s naglaskom na iskustvo u sektoru strukovnog obrazovanja i osposobljavanja (kvalifikacija ekonomist)
- razina poznavanja engleskog jezika
- transverzalne vještine (rad u timu, sposobnost rada u multikulturalnom okruženju, komunikacijske i organizacijske vještine, upravljanje vremenom, sistematičnost u radu, preuzimanje odgovornosti)
- prethodno iskustvo u radu na EU projektima s naglaskom na Erasmus+ projekte.
Prijava se vrši isključivo putem Google obrasca (https://forms.gle/5jzk6JGUGbBPJpVv9) koji je objavljen na mrežnim stranicama Škole i u aplikaciji Teams. Nastavnici koji će sudjelovati na projektnom sastanku će biti odabrani sukladno već definiranim kriterijima.
U privitku se nalazi dnevni red Uvodnog transnacionalnog projektnog sastanka (26. i 27. studenoga).
Tim za projektne aktivnosti Druge ekonomske škole
Ana Naletilić, ravnateljica
**Potpora Europske komisije proizvodnji ove publikacije ne predstavlja potporu sadržaju
koji odražava samo stavove autora i Komisija ne može biti
odgovorna za uporabu sadržanih informacija.
Uvodni transnacionalni projektni sastanak
(26. i 27. studenoga) - odabir sudionika
Za sudjelovanje na transnacionalnom projektnom sastanku prijavile su se putem Google obrasca dvije nastavnice ekonomske skupine predmeta.
Odbor za odabir sudionika utvrdio je da obje prijave zadovoljavaju definirane kriterije te da će Drugu ekonomsku školu na transnacionalnom projektnom sastanku predstavljati nastavnice Ivana Brnada i Ondina Čižmek Vujnović.
Tim za projektne aktivnosti Druge ekonomske škole
Ana Naletilić, ravnateljica
**Potpora Europske komisije proizvodnji ove publikacije ne predstavlja potporu sadržaju
koji odražava samo stavove autora i Komisija ne može biti
odgovorna za uporabu sadržanih informacija.
Održan transnacionalni sastanak u okviru projekta DIGI4Teach
U okviru projekta strateškoga partnerstva, razmjene dobre prakse pod nazivom „Challenges and practices of teaching economic disciplines in era of digitalization“ (akronim: DIGI4Teach) koji je sufinanciran sredstvima Europske unije u okviru programa Erasmus+ (Ključna aktivnost 2 za područje strukovnoga obrazovanja i osposobljavanja) 26. i 27. studenoga 2020. godine održan je uvodni transnacionalni projektni sastanak. Na transnacionalnom su sastanku predstavljeni okvir i tijek projektnih aktivnosti, opće ugovorne obveze, financijski aspekti implementacije ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava kao i obveze diseminacije aktivnosti i rezultata. U okviru radnoga dijela sastanka iznosila su se i iskustva postojeće upotrebe digitalnih alata u području strukovnoga obrazovanja, diskutirane su mogućnosti i izazovi poučavanja u kontekstu digitalne transformacije te su kao rezultat aktivne rasprave prezentirani zaključci kako se uspješno nositi s izazovima koji se mogu očekivati u budućnosti. Također, sudionicima su predstavljeni budući koraci odnosno aktivnosti koje će se provoditi u okviru projekta, a odnose se na zajednička osposobljavanja nastavnika uključenih u projektne aktivnosti. Nositelj odnosno koordinator projekta je Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet koji je bio domaćin ovoga sastanka. Sastanak je pozdravnom riječi otvorila prodekanica izv. prof. dr. sc. Sanja Sever Mališ, a zatvorila ga je prodekanica izv. prof. dr. sc. Kosjenka Dumančić. Prodekanice su čestitale svim organizacijama uključenima u ovaj projekt te su poželjele puno uspjeha u provođenju projektnih aktivnosti. Sastanak je moderirala voditeljica projekta doc. dr. sc. Nikolina Dečman, dok su sve članice projektnoga tima Ekonomskog Fakulteta Sveučilišta u Zagrebu prezentirale ranije navedene teme.
Transnacionalni sastanak održan je u virtualnom okruženju putem Google Meet platforme. Sastanku su prisustvovali predstavnici svih organizacija uključenih u konzorcij: Cracow University of Economics (PL), Osnabrück University of Applied Sciences, Faculty of Management, Culture and Technology (DE), Sveučilište u Beogradu, Ekonomski fakultet (RS), Prva ekonomska škola, Druga ekonomska škola i Treća ekonomska škola iz Zagreba, Ekonomska, trgovačka i ugostiteljska škola iz Samobora te Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet.
Projekt DIGI4Teach započeo je 1. studenoga 2020., a vrijeme trajanja projekta je 18 mjeseci. Glavni ciljevi projekta uključuju unaprjeđenje nastavničkih vještina i načina poučavanja u različitim ekonomskim disciplinama s posebnim naglaskom na eru digitalizacije i to dijeljenjem postojećih dobrih praksi među projektnim partnerima te analizom upotrebe novih digitalnih tehnologija za učenje i poučavanje u strukovnom obrazovanju ekonomista. Očekuje se da će razmjena dobre prakse između projektnih partnera odgovoriti na izazove vezane uz upotrebu digitalne tehnologije u nastavi ekonomskih disciplina i na taj način omogućiti učenicima da budu spremniji na izazove koji ih očekuju na višim razinama obrazovnoga sustava kao i na tržištu rada. S obzirom na postavljene ciljeve, ugodnu radnu atmosferu za cijelo vrijeme trajanja transnacionalnoga sastanka kao i uključivanje svih predstavnika organizacija uključenih u konzorcij u aktivnu diskusiju, očekuje se da će partnerstvo između visokoškolskih i srednjoškolskih ustanova doprinijeti razvoju nastavničkih vještina koje će potaknuti kreativno razmišljanje i dodatno podržati poduzetnički duh učenika i studenata strukovnoga obrazovanja.
Nakon održanoga transnacionalnog sastanka slijede pripreme za održavanje aktivnosti učenja i poučavanja koje su planirane za 2021. godinu. Više informacija o samome projektu te o aktivnostima projekta dostupno je na službenoj internetskoj stranici projekta digi4teach.net.efzg.hr.
**Potpora Europske komisije proizvodnji ove publikacije ne predstavlja potporu sadržaju
koji odražava samo stavove autora i Komisija ne može biti
odgovorna za uporabu sadržanih informacija.